יום ראשון, 14 בפברואר 2016

טיפול ובדיקת מערכות כיבוי אש

המדריך המלא על טיפול ובדיקה של מערכות כיבוי אש

האם במקום העבודה שלכם, בארגון שלכם, או בבניין שבו אתם גרים מותקנות מערכות כיבוי אש? אם כך, הרי שאתם יכולים ליהנות מטיפול יעיל במצב חירום שבו פורצת דליקה. אולם, איך אפשר להיות בטוחים שהמערכת באמת תפעל בזמן חירום? איך יודעים שאכן המים יצאו בזמן ושלא תהיה תקלה אפשרית? בדיוק מהסיבה הזו, יש לדאוג לטיפול ובדיקות באופן קבוע של המערכות הללו. הטיפול נועד לוודא שהמערכות אכן עודן תקינות, כדי שבמצב חירום שיקרה חס וחלילה - הן תפקדו כמו שצריך. אז איך הטיפול הזה מתבצע? מה בודקים? בואו ונסקור ביחד:

בפירוט מלא על הטיפול והבדיקה של מערכות כיבוי אש

● כיצד ניתן לטפל ולבדוק מערכת כיבוי אש בעסק? - זה כמובן תלוי בסוג המערכת שמותקנת, אך לרוב כשמדברים על מערכות כיבוי אש, הכוונה היא למערכות של ספרינקלרים. כלומר - מערכות קבועות ואוטומטיות אשר יכולות להוציא מים כשיש זיהוי של אש ו/או עשן. יש קודם כל לבחון את הצנרת של הספרינקלרים, על מנת שנהיה בטוחים שהיא לא קפאה (רלוונטי בעיקר למקומות קרים), ושהמים יכולים לזרום דרכה. מתבצע גם טיפול למערכת האינטגרציה של הספרינקלרים - ובוחנים האם כאשר למשל יש זיהוי של שריפה בחדר אחד - האם כל המערכת מופעלת או רק חלקה. כמו כן, מתבצע טיפול כולל לכלל חלקי המערכת בכל הבניין. זה אומר שגם מטפלים במערכת שמותקנת בחללים מיוחדים כגון המקלט, השירותים, המעלית, הממ"ד, וכיו"ב. מבחינת הגורם שיבדוק ויטפל במערכות הללו - כדאי לפנות חברה בעלת התמחות מיוחדת בתחום. יש לוודא שלחברה יש כמובן תעודה ורישיון מטעם הנציבות לכיבוי אש בישראל, וכי הבדיקות שהיא מבצעת - מוכרות כבדיקות שמכבי האש יאשרו. זה יאפשר לכם להמשיך ולקיים את העסק שלכם ללא הפרעה.

● אילו סוגי בדיקות ניתן לעשות למערכות כיבוי אש על מנת למזער נזקים? - יש לא מעט בדיקות שאפשר לבצע עבור מערכות כיבוי אש, כך שבמצב חירום יהיו כמה שפחות נזקים. יש לבחון כמובן קודם כל האם המערכת אכן מזהה את סכנת השריפה כמו שצריך. לרוב יפעילו את המערכת לגילוי אש - ואז ישימו לב האם הספרינקלרים אכן נכנסים למצב פעולה.ניתן גם לבדוק מה קורה במצב של שריפה שעלולה לסכן את מערכת כיבוי האש עצמה - האם המערכת אכן ממשיכה לתפקד ללא הפרעות מיוחדות. כמו כן, ניתן ורצוי לבדוק את האינטגרציה בין כלל חלקי המערכת כפי שכבר ציינו, ויש גם לבחון האם מערכות כיבוי אש מיוחדות (כמו מערכות שמותקנות במנדפים) אכן פועלות כשורה.

לא לוקחים שום סיכונים בנוגע לבדיקת מערכות כיבוי אש

למעשה, ההיגיון מאחורי כל הבדיקות הוא פשוט למדי. הוא נועד להבטיח לכם שברגע האמת אתם לא תחוו שום סיכון ושום בעיה - ושהמערכות באמת יספקו לכם את ההגנה והביטחון שהן מבטיחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה